Handelsbetingelser

Generelle oplysninger om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Kingbo herunder hører Paraplybutik.dk
Selskabsform: Enkeltmands selskab
CVR-nummer: 34 51 77 97
Etablerings år: 2012

Adresse:

Kingbo – Paraplybutik
Solvangsalle 4
8300 Odder

Telefonnummer: 21 95 65 64.

Officiel e-mail adresse: info@paraplybutik.dk
Officiel web-adresse: www.paraplybutik.dk

“Paraplybutik” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.

Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:

Dansk

Bestilling udenfor EU: Paraplybutik.dk opkræver ikke moms for varer, der sendes udenfor EU. Derfor kan der påkræves afgifter og told alt efter de lokale regler i de enkelte lande. Det er de lokale myndigheder, der opkræver disse afgifter. Ikke paraplybutik.dk

Bestilling

Du kan bestille varer fra Paraplybutik.dk på følgende måder:
– via websitet
– via email
– via telefonisk bestilling. herunder også EAN nummer bestillinger.

Vi sælger både til private og til virksomheder. Ønsker du elektronisk faktura tilsendt, skal du oplyse dit EAN-nummer sammen med din adresse ved bestillingen.

Alle priser på websitet er inklusive dansk moms.

Alle priser på websitet er inklusive alle afgifter, told mm. Priserne er dagspriser.

Betaling

Du kan hos paraplybutik betale med:

Dankort – eDankort – Visa – Mastercard eller bankoverførelse, EAN-Betaling eller via Viabill afdragsordning.

Betalingen hæves aldrig før at varerne sendes fra paraplybutik.
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Nets, der kan læse dem. Hverken paraplybutik.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra paraplybutik.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores internet-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort / Kreditkort (Visa, MasterCard, JCB, American Express og Maestro.)
Betaling med kort er gebyrfrit.
eDankort – Betaling via Netbank.

EAN-fakturering for virksomheder, og offentlige institutioner. (Blot skrive alle EAN-fakturerings oplysninger i kommentar boksen på sidste side ved bestilling.) Du er også velkommen til at ringe på 21956564.

ViaBill – Rente- og gebyrfrit for køb indtil 2000 kr. For køb over 2000 kr og op til 20.000 kan du læse mere information om viabill ordningen på viabill.dk

Læs mere på ViaBill egen hjemmeside her www.viabill.com/terms.

(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Hvis din bopæl er i Danmark kan du foretage en bankoverførsel til os via følgende konto: Bank: Jyskebank Reg. nr. 5072 Kontonr. 0001228075.

Når du bor i Norge vil vi gjerne be deg om å gjøre en bankoverføring til oss, Ikke glem å overføre beløp i danske beløp til oss, via følgende Bank: Jyske Bank IBAN nummer DK9550720001228075 SWIFT-adresse er JYBADKKK. Meldingen skal være den unike ordrenummer.

Send en e-post til den etterfølgende info@paraplybutik.dk og fortelle at du har utført en bankoverføring og informasjon i denne post beløpet du har overført så vel som din unikke ordrenummer.

Om du bor i Sverige, kan du göra en banköverföring till oss, glöm inte att överföra beloppet i danska uppgår till OSS, via följande Bank: Jyske Bank IBAN-nummer DK9550720001228075 SWIFT-adress är JYBADKKK. Meddelande skall vara ditt unika ordernummer, sedan skicka som epost till efterföljande info@paraaplybutik.dk och berätta att du har gjort en banköverföring, och information i post det belopp som du har överfört och din unika ordernummer.

When you live outside Denmark, and has no option to pay with a credit card (Visa, MasterCard, Maestro, American Express, JCB Cards) you can make a bank transfer to the following bank: Jyske Bank IBAN number DK9550720001228075 SWIFT address is JYBADKKK. The message to us must be your unique order number. Once you have transferred it, please then send us an email, telling you paid order number XXX. Thank you.

Levering.

Forsendelse forgår med Post Nord og GLS for forsendelser indtil 20 kg, herefter benyttes Danske fragtmænd. Hvis du specifikt ønsker GLS levering skriv det i kommentar boksen du få vist i højre side på vej til kassen.

Vores fragt priser er henholdsvis Kr. 39 for levering til din bopæl (levering med omdeling.). Den anden fragt mulighed er levering uden omdeling som koster Kr. 25 så bliver din pakke bragt til det posthus eller GLS pakkeshop, der lægger tættest på din bopæl hvor du selv afhenter den inden for 14 dage, ellers returneres pakken tilbage til paraplybutik.

Det er desuden muligt at få leveret gratis, hvis du køber for minimum 150 kr, og derefter vælger PostNord valgfrit afhentningssted som leveringmetode. Samt gratis levering ved køb for 200 kr og vælger GLS PakkeShop.

Fragt prisen udregnes automatisk, fragtpriserne er følgende til levering i Danmark

  • gratis levering ved køb for 200 Kr.
  • GLS Express Inden Kl. 12 – Omdeling til erhverv 95DKK
  • GLS Express Inden Kl. 10 – Omdeling til erhverv 149DKK

Vi leverer også til udlandet både med GLS og Post Nord.

Du bør regne med følgende priser for levering til EU fra 99 Kr. Levering til Norge kan være lidt dyrere pga, told beregning m.fl. System udregner selv fragten (vi tager forbehold for at fragten kan stige, da fragten udregnes efter postnummeret, hvis fragten stiger vil du modtage en mail med en opkrævning).

Produkter over 20 kg bliver leveret med Danske fragtmænd, man skal være opmærksom på de kræver ekstra gebyr for gen-udkørsel, hvis man ikke er hjemme når de kommer med ens varer.

Shoppen er fortrinsvis beregnet på danske kunder, men vi sælger også til hele EU og USA. Forsendelse forgår primært med Post Nord og GLS. Varer til udlandet sendes som udgangspunkt billigst muligt, hvis der ønskes hurtigere/dyrere levering kan dette aftales, skriv det blot i en mail til os.
Lagerførte varer bestilt inden kl. 12:00, afsendes under normale omstændigheder samme dag, bestillinger efter kl. 12:00 sendes normalt senest den førstkommende hverdag efter betaling er modtaget. Der afsendes normalt ikke varer om lørdagen dette kan dog aftales. Varer der ikke er på lager, afsendes hurtigst muligt efter de er kommet hjem, såfremt betalingen er modtaget.
Hvis varen er sendt med forsikring (som pakke post), vil der hvis en mail adresse er registreret, blive udsendt et Track & Trace nr. så kunden kan følge forsendelsen på www.post.dk.

Vi tilbyder også hurtig levering samt GLS Express levering til erhverv inden Kl. 10 eller kl 12 næste hverdag. Disse leveringsformer koster ekstra.

Pakker der er sendt med afhentning på et Post Nord´s afhentningssted eller en GLS pakkeshop, skal afhentes inden Post Nord´s afhentningsfrist (14 dage), hvis ikke varen afhentes inden 14 dage, returnerer pakken automatisk varen til os, og man er derfor nød til at betale porto igen. Ved ikke afhentet varer refunderes den først opkrævede fragt ikke.

Leveringstid: Angivet ved de enkelte produkter på hjemmesiden. Bemærk at dette ændrer sig hele tiden, så hvis du er i tvivl, så kan du skrive en e-mail til info@paraplybutik.dk. eller ringe til os på tlf. +45 21 95 65 64.

Returret
Du har 14 dages fuld returret. Husk blot at gemme den originale emballage, hvis varen leveres i en. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Porto udgifter til tilbagesendelsen refunderes ikke. Ved “nægtet modtagelse” eller uafhentede pakker sendt med Post Nord, er vi desværre nød til at opkræve retur fragt pris på 49 kr, da det er hvad Post Nord opkræver os efterfølgende ved en nægtet modtagelse forsendelse.

Du fik ikke hentet din pakke? Har du valgt levering med eller uden omdeling med Post Nord har du 14 dage til at afhente ordren hos Post Nord. Hvis ikke den bliver afhentet i den periode, sendes den automatisk retur til os. Hvis din varer sendes retur til os, og du vil have varen tilsendt igen så kontakt os or mail, så sender vi en opkrævning på ovenstående 49 kr, når den er betalt sender vi varen igen.

Fortrydelsesret:

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved mail til info@paraplybutik.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte

vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Meddeler kunden paraplybutik, at kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler paraplybutik det modtagne beløb.
Varer der returneres ufranko eller på efterkrav, nægtes modtagelse.

Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker at få tilbagetalt købesummen.
Send venligst en mail til os inden du sender en varer retur til os. Fortæl i mailen hvilken vare/varer du gerne vil returnere, dette fordi vi har forskellige retur adresser.

Husk først at sende en mail til os, så få du den korrekte retur-adresse oplyst. Vores adresse er flg. adresse:
Kingbo – Solvangsalle 4, 8300 Odder.
Køb kan også fortrydes ved at nægte modtagelse af forsendelsen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købssummen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Du skal betalte fragten hvis du vælger at tilbage sende varen til Paraplybutik.

Tilbagebetaling af købssummen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købssummen.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, samt varen er returneret til os.

Reklamation:
Paraplybutik yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Fakturaen (eller kopi heraf) skal fremvises til Paraplybutik i forbindelse med anvendelse af reklamationen, varen skal sendes til Kingbo – Solvangsalle 4, 8300 Odder.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal, efter køber har eller burde have opdaget manglen ske til Paraplybutik inden rimelig tid 1 til 2 dage, ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Kontakt til Paraplybutik

Du er velkommen til at sende os en mail på info@paraplybutik.dk som vi vil besvare inden for kort tid, normalt inden for få timer. I travle perioder kan der være svartid på 1 til 3 hverdage. Du kan også ringe til os i telefontiden som er dagligt (man-fredag) mellem kl.:13:00 og kl.:15:00. Du er også velkommen til at prøve at ringe uden for dette tidsrum.

Mails fra paraplybutik

Bemærk hvis du anvender en mail konto hos hotmail, så vil vores mails tit fejlagtigt lande i din spamfolder. Hotmail er blevet helt urimeligt stringente med, hvad de mener er spam, og hvad der ikke. Der er intet vi kan gøre ved det problem, andet end at opfordre vores kunder til, at tjekke denne mail folder. Vi anvender al den sikkerhed vi er i stand til for, at du som kunde opnår den mest sikre handel.

Sikkerhed:
Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Personoplysninger hvad er det og hvad indsamles der

Der indsamles: Navn, adresse og e-mail adresse.
Hvorfor: Så vi kan sende din ordre til dig, samt have mulighed for at få fat i dig, hvis der mod forventning skulle opstå problemer med din ordre.

Den dataansvarlige er: Runo Paraplybutik

Personoplysningerne opbevares & transmitteres IKKE krypteret
(kreditkort oplysninger transmitteres krypteret)

Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
I henhold til bogføringsloven opbevares oplysningerne i 5 år.

Som registreret hos paraplybutik har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om Dem. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til paraplybutik via e-mail: info@paraplybutik.dk

Cookies

Dette WordPress e-handelssystem bruger såkaldte cookies.

Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.

Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.

Du er naturligvis meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.

Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.

Du kan læse mere om cookies på www.cookiecentral.com.

Hvordan sletter man en cookies?

I internet Explorer 9.X slettes cookies under menuen ved stjernen i højre side vælg herefter ”internetindstillinger” tryk på slet, og sæt flueben ved cookies og tryk slet nederst.

Bemærk: Vi tilbyder ikke betaling via Efterkrav, og sender ikke til Grønland og Færøerne.

Logstatistik

På www.paraplybutik.dk benytter vi logstatistik, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

På www.paraplybutik.dk anvender logstatistik vi med det formål at optimere websitet og skabe øget brugervenlighed.

For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Webstatistik

På www.paraplybutik.dk benytter vi webstatistik, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

På www.paraplybutik.dk anvender vi webstatistik med det formål at optimere websitet og skabe øget brugervenlighed.

Værneting og lovvalg

Erhvervssalg:

Tvister mellem paraplybutik.dk og køber afgøres ved retten i den retskreds, hvor sælger bor eller ved det værneting, som paraplybutik.dk bestemmer. Dansk ret finder anvendelse.

Forbrugersalg:

Her finder reglerne i retsplejeloven om forbrugerværneting anvendelse.

Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for paraplybutiks kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Er du interesseret i sikker e-handel, bør du se følgende links:

www.nets.eu kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres.

Forbrugerrådet gir gode råd og nyheder.
Forbrugerstyrelsen orienterer om e-handel og sikkerhed.
Forbruger Europa tilbyder gode råd, når du handler over grænserne i EU.
Net-tjek er Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel.

Vi betaler transaktionsgebyr til Nets.

 

Standardfortrydelsesformular

Til:
Kingbo – Paraplybutik
Solvangsalle 4
8300 Odder
info@paraplybutik.dk

Jeg ønsker herved at benytte mig af min fortrydelsesret, i forbindelse med mit køb; Jeres ordrenummer:

. Fortrydelsesretten ønskes anvendt på varer:

Varerne er bestilt den

.
.
og modtaget hos os den
.
.
.

Returneres af
Navn
Adresse
Postnr. By
Email:

Jeg er bekendt med, at jeg mister min fortrydelsesret, hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter paraplybutik.dk den som brugt, hvilket betyder, at jeg ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 


Underskrift