Generelle oplysninger
Paraplybutik v/Runo Kingbo
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 34517797
Solvangsalle 4
8300 Odder
21 95 65 64
Vigtigt! Husk altid at ryste din paraply et par gange, før du folde den op! Hvis du gør det hver gang holder paraplyen længere og det mindsker risikoen for skader på paraplyen dette gælder for for alle paraplyer.
Paraplybutik Solvangsalle 4 8300 Odder Telefonnummer: 21 95 65 64. Officiel e-mail adresse: info@paraplybutik.dk Officiel web-adresse: www.paraplybutik.dk “Paraplybutik” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles. Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:
Dansk
Bestilling udenfor EU: Paraplybutik.dk opkræver ikke moms for varer, der sendes udenfor EU. Derfor kan der påkræves afgifter og told alt efter de lokale regler i de enkelte lande. Det er de lokale myndigheder, der opkræver disse afgifter. Ikke Paraplybutik.dk
Bestilling
Du kan bestille varer fra Paraplybutik.dk på følgende måder: – via websitet – via email – via telefonisk bestilling. herunder også EAN nummer bestillinger. Vi sælger både til private og til virksomheder. Ønsker du elektronisk faktura tilsendt, skal du oplyse dit EAN-nummer sammen med din adresse ved bestillingen. Alle priser på websitet er inklusive dansk moms. Alle priser på websitet er inklusive alle afgifter, told m.m. Priserne er dagspriser.
Betaling
Du kan hos Paraplybutik betale med:
I vores internet-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort / Kreditkort (Visa, MasterCard, og Maestro.) Betaling med kort er gebyrfrit. eDankort – Betaling via Netbank og via EAN-Betaling.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
EAN-fakturering for virksomheder der er oprettet i NemHandelsregisteret, og offentlige institutioner. (Blot skrive alle EAN-fakturerings oplysninger i kommentar boksen på sidste side ved bestilling.) Du er også velkommen til at ringe på 21956564.
(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
Fragt.
Forsendelse forgår med GLS og Post Nord for forsendelser indtil 20 kg. Opnå gratis fragt med GLS til pakkeshop eller en gyldig erhvervs adresse ved køb for blot 299 Kr.
Fragt priser med Post Nord med omdeling er er til Kr. 59 for levering til din bopæl. Den anden fragt mulighed er levering uden omdeling med GLS som koster fra Kr. 39 så bliver din pakke bragt til nærmeste GLS pakkeshop.
Opnå gratis GLS fragt til pakkeshop eller erhvervs adresser ved køb for blot 299 Kr. Vælger du med Post nord til posthus i nærheden af dig koster det 49 Kr. Her skal du selv afhenter den inden for 7 dage, ellers returneres pakken tilbage til Paraplybutik. Fragt prisen udregnes automatisk, fragtpriserne er følgende til levering i Danmark.
- Gratis GLS levering ved køb for 299 Kr. Ellers kun fra 39 kr.
- Post Nord valgfrit afhentningssted 49 Kr.
- GLS – Omdeling til erhverv: 39 Kr. Gratis ved køb for minimum 299 Kr
- Omdeling til privat: 59 Kr.
- GLS Express Inden Kl. 12 – Omdeling til erhverv 119 Kr.
- GLS Express Inden Kl. 10 – Omdeling til erhverv 169 Kr.
- Vi leverer også til udlandet både med GLS og Post Nord.
Shoppen er fortrinsvis beregnet på danske kunder, men vi sælger også til hele EU, Grønland, Færøerne, Island og Norge. Forsendelse forgår primært med GLS og Post Nord. Varer til udlandet sendes som udgangspunkt billigst muligt, hvis der ønskes hurtigere/dyrere levering kan dette aftales, skriv det blot i en mail til os.
Levering
Levering vedrørende julen 2024 hos Paraplybutik
Levering med GLS: Bestil dine julegaver inden den 20. december kl. 14:15 for levering til GLS pakkeshop inden juleaften.
Byttepolitik: Alle julegaver købt efter den 15. november 2024 kan byttes til og med 15. januar 2025. Varen skal returneres i original, ubrudt emballage.
Julefrister: For at sikre levering inden juleaften, skal din ordre være afgivet senest fredag den 20. december 2024 kl. 14:15. Bemærk, at betaling via bankoverførsel skal være registreret hos os senest den 20. december kl. 08:00. Vi anbefaler, at man bestiller uden omdeling tæt på jul, da pakken kan blive forsinket, hvis du ikke er hjemme til at modtage den.
Julegaver til udlandet: Bestil venligst inden følgende frister for levering inden juleaften:
Norge: 12. december
Sverige: 17. december
Finland: 15. december
Europa: 9. december
Resten af verden: 25. november.
Husk at bestille i god tid og se vores store udvalg af paraplyer, der er perfekte som julegaver.
Vi har dag til dag levering med GLS mandag til fredag, bestil blot inden kl. 11:30. Vedrørende levering med GLS afsendt om fredagen, GLS leverer også om lørdagen til alle Pakke Shops i Danmark, der har lørdags åbent.
Levering fra dag til dag med GLS. Lagerførte varer bestilt inden kl. 11:30, afsendes under normale omstændigheder samme dag, bestillinger efter kl. 11:30 sendes normalt senest den førstkommende hverdag efter betaling er modtaget.
Lørdagslevering: GLS leverer pakker ud til de pakkeshops som har åben om lørdagen, så du hurtigt kan få leveret din vare. Post Nord leverer også pakke fra Paraplybutik om lørdagen til posthus eller pakkeshops.
Hvis varen er sendt med forsikring (som pakke post), vil der hvis en mail adresse er registreret, blive udsendt et Track & Trace nr. så kunden kan følge forsendelsen på www.post.dk. Vi tilbyder også hurtig levering samt GLS Express levering til erhverv inden kl. 10 eller kl. 12 næste hverdag.
Disse leveringsformer koster ekstra. Bestil helst inden kl. 11:30 for Express levering. Du er altid velkommen til at ringe til os ved spørgsmål.
Pakker der er sendt med afhentning på et PostNord Pakkeshops eller en GLS pakkeshop, skal afhentes inden Post Nords afhentningsfrist (7 dage ved Post Nord 7 dage ved GLS), hvis ikke varen afhentes inden fristen, returneres pakken automatisk varen til os, og man er derfor nød til at betale porto igen.
Leveringstid: Fra dag til dag med GLS, bemærk GLS leverer ikke om lørdagen. Bemærk at dette ændrer sig hele tiden, så hvis du er i tvivl, så kan du skrive en e-mail til info@paraplybutik.dk. eller ringe til os på tlf. +45 21 95 65 64.
Express levering med GLS inden kl. 10. og inden kl. 12. Gælder udelukkende for levering til en erhvervs adresse. Express levering sker mandag til fredag, bestiller du Express levering fredag leveres pakken mandag. Hvis du vælger Express levering til en beboelses adresse sendes pakken som almindelig pakke med omdeling uden specifikt tidspunkt for levering.
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger 55 Kr, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning 39 Kr.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@paraplybutik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bemærk, at hvis den almindelige 14-dages fortrydelsesret er overskredet er det er forudsætning for at bytte varen, at den er i ubrudt og original emballage og du afholder de direkte udgifter forbundet med returneringen.
Derudover returnerer vi ikke fragtomkostninger det ønskes returneret efter fristen for den almindelige fortrydelsesret.
Særligt for uafhentede pakker
Hvis du ikke henter din pakke og den derfor sendes retur for os, hæfter du for de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. I tilfælde af en fortrydelse vil disse omkostninger blive fratrukket returbeløbet.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Paraplybutik
Ballevej 15
8300 Odder
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere, dog med følgende modifikationer:
- Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende, og køber betaler alle omkostninger til fragt, uanset købssum.
- Vi forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
- Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode.
- Paraplybutik.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Klage adgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@paraplybutik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Returformular
Ønsker du at returnere én eller flere af de modtagne varer, skal du følge vores retur-anvisninger i filen nedenfor.
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her.
Få indsigt i vores brug af data til Google-anmeldelser her
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Paraplybutik.dk
Ballevej 15
8300 Odder
e-mail: info@paraplybutik.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.12.2023
PriceRunner Købsgaranti
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Bliv medlem på PriceRunner – gratis oprettelse
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner. Siden 1999 har PriceRunner hjulpet millioner af danskere med at finde den bedste pris. Tjenesten har altid været både gratis og uafhængig og har til formål at gøre det lettere for forbrugere at sammenligne produkter, priser og butikker.